Inici / Actualitat / L’aprenentatge cooperatiu dins les aules del CIDE (VIII)

L’aprenentatge cooperatiu dins les aules del CIDE (VIII)

aaapcooperatiuVIII_5

Aquesta setmana, per entendre una mica més el funcionament de l’aprenentatge cooperatiu, estudiarem la vida i obra de Joan Miró, farem bústies i ens endinsarem dins el conte de na Caputxeta Vermella. Començam per 5è C, la classe dels taurons, on han estudiat la vida i obra de Joan Miró. Han investigat quins són els colors que més agradaven a Miró i ho han plasmat en un foli fent treball cooperatiu amb l’estructura llapis enmig. Esperam que vos agradi!!

aaapcooperatiuVIII_1 aaapcooperatiuVIII_3

aaapcooperatiuVIII_6 aaapcooperatiuVIII_4

A 4t C d’Infantil han desenvolupat una activitat de lectura compartida. Durant tot el trimestre han estat treballant el conte de na Caputxeta Vermella. Cada infant va dur de casa una edició diferent del conte de na Caputxeta, per comparar diferents versions de la mateixa història. En ocasions ha estat la mestra la que ha explicat el conte i en altres, com en el cas de la lectura compartida, han estat els propis infants els que s’han explicat el conte entre ells. L’activitat s’ha fet per parelles cooperatives. Cada infant ha explicat a la seva parella el seu conte, primer un i després l’altre. Han hagut de posar-se d’acord per veure qui comença i han hagut d’assumir dos rols diferents: el d’explicar i el d’escoltar. Molt interessant!

aaapcooperatiuVIII_8 aaapcooperatiuVIII_10

I a 6è D, després d’una excursió a sa Dragonera, han emprat la tècnica 1-2-4 per agafar apunts de la monitora, construir un guió que resumeix tota l’explicació i, per grups, muntar uns murals impressionants aportant cadascú el guió treballat individualment així com les fotografies de la flora, fauna i un mapa! Per la seva banda, a la classe dels pingüins de 4t d’Infantil han fet un dibuix del conte dels pingüins. Primer cada membre de l’equip s’havia de posar d’acord amb quin color volia fer el dibuix, per així diferenciar la feina de cada component. I després s’havien de posar d’acord amb el que han de dibuixar, amb un gran resultat!

aaapcooperatiuVIII_13 aaapcooperatiuVIII_14

I per acabar, a 6èD han fet… bústies! A partir d’una capsa de cartró, cada equip ha elaborat la seva bústia emprant diferents materials per decorar-la (aferrar diferents papers, pintar-la, posar gomets…). Això sí, era molt important que abans de començar estiguessin d’acord de com la volien. Després escrivien el nom de l’equip a la bústia i, una vegada decorada, tocava enviar-se cartes amb tots els companys, aprofitant de pas aquesta activitat per treballar la lectoescriptura d’una manera més motivadora.

aaapcooperatiuVIII_16 aaapcooperatiuVIII_17

No et perdis...

Descobrim com funciona l’Ajuntament de Palma amb els alumnes d’FPB

  Els alumnes d’FPB han fet una sortida per conèixer més a fons com funciona …