La metodologia d’Infantil del CIDE es basa en els projectes i les històries d’aula (en què es pretén que el nin sigui el protagonista i part activa del seu procés d’aprenentatge). D’aquesta manera, ens permet despertar el seu interès i motivar-los per conèixer coses noves donant un sentit a tot allò que aprenen.
Partim dels interessos i de les necessitats dels nostres alumnes. Per això, a partir d’un tema concret, escollit pels nins -com, per exemple, la classe que volem ser (girafes, taurons, metges, rellotges…)-, o bé sortit dels seus interessos -com pot ser preparar un berenar per als pares, jugar un partit de futbol…- aconseguim que els nins demanin, tenguin curiositat, investiguin, descobreixin, facin preguntes, dialoguin, interactuïn entre ells…
A més, aprofitam els recursos i les oportunitats que ens ofereix el nostre entorn, la vida quotidiana, les festes i les sortides escolars per aconseguir que l’aprenentatge de les lletres i els números no es faci d’una manera sistemàtica i fora de context per ells.
Els jocs simbòlics també formen part important de l’aprenentatge dels infants amb diferents racons als quals poden simular situacions reals.
A les aules de 3 anys hem introduït el treball per ambients, on s’han creat diferents espais d’aprenentatge on el contingut de cada un d’ells està relacionat en cercar la motivació i l’experimentació dels infants, fomentar l’autonomia, l’actitud investigadora i afavorir el respecte maduratiu de cada un d’ells, ja que ells mateixos poden escollir lliurament l’ambient que volen assistir.
Els ambients que podem trobar són: La casa, Tocar i descobrir, Llum i foscor, Petits mons, Construccions i Art.